Z pewnością wielu naszych klientów jest na etapie szukania sali na swoje wymarzone przyjęcie weselne. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy się z Wami podzielić poradami, na czym należy się skupić podczas poszukiwania idealnej sali.
1. Termin przyjęcia i dostępność sali weselnej.
Jest to najważniejsza kwestia, którą należy zrealizować jako pierwszą – zarezerwować salę. Znacznie łatwiej jest dopasować innych usługodawców do konkretnego terminu niż salę do usługodawców. Często obiekty, które posiadają dużą popularność, mają już pełne kalendarze na kolejne dwa lata.
2. Przewidywana liczba Gości
Rozumiemy, że z tak dużym wyprzedzeniem nie jesteście w stanie podać konkretnej liczny Gości – to normalne. Ważne jest natomiast, aby mniej więcej wiedzieć, czy chcecie zorganizować małe przyjęcie weselne do 30 osób, czy huczniejsza zabawę na 100 osób.
W Folwarku posiadamy dwa obiekty na wynajem – Dworek i Spichlerz. W Dworku organizowane są mniejsze przyjęcia weselne (do 30-40 osób), natomiast w Spichlerzu można zorganizować wesele do 80 osób (tak, aby ludzie czuli się komfortowo). W przypadku większych wesel polecamy wynajem namiotu, który może służyć jako parkiet taneczny – sprawdzona opcja.
3. Lokalizacja sali weselnej
W zależności czy jesteście zainteresowani ślubem kościelnym, cywilnym czy plenerowym, warto rozglądnąć się w pierwszej kolejności za miejscem w miarę blisko położonym od kościoła lub urzędu. Goście nie będą tracić czasu na przemieszczanie się z punktu A do punktu B oraz nie skróci się czas wesela.
Urząd Gminy Duszniki – 7,6 km
Parafia w Buku – 7.1 km
Kościół w Dusznikach – 6,1 km
Miejsce na zaślubiny plenerowe – na terenie Folwarku.
4. Lista weselnych gości i określenie ilości osób na przyjęciu weselnym
Tworzenie listy gości weselnych to jest wyzwanie. Z pewnością każdy chciałby ugościć na weselu wszystkich znajomych i rodzinę, ale ograniczeniem może być ilość miejsca w lokalu lub zaplanowany budżet weselny. Tworząc listę Gości warto zwrócić uwagę na hierarchię: rodzice, rodzeństwo, najbliższa rodzina, przyjaciele…
Pamiętajcie także o dzieciach. Większość restauracji lub cateringów posiada zniżkę dla tych najmłodszych. Tak samo jest z usługodawcami – ich także należy wliczyć w listę uczestników.
W ofercie cateringu, z którym współpracujemy wygląda to następująco:
– Cena za menu dla obsługi: fotograf, DJ ….. – 50 %
– Dzieci do lat 2 bezpłatnie, dzieci do lat 7 – 50 %
5. Organizacja przestrzeni na sali weselnej
Ustalona lista zaproszonych gości weselnych z pewnością przyda się do odpowiedniej organizacji przestrzeni na weselnej sali. W zależności od liczby Gości możemy zaproponować stoły prostokątne lub okrągłe, odpowiednie ich rozmieszczenie, tak, aby było jak najbardziej komfortowo dla zaproszonych. Należy pamiętać także o miejscu przeznaczonym na parkiet taneczny oraz na inne atrakcje.
6. Długość trwania wesela
Organizując wesele, należy określić do której godziny mniej więcej chcemy się bawić. Długość imprezy najczęściej zależy od godziny rozpoczęcia przyjęcia oraz czasu pracy cateringu. Współpracujemy z cateringiem Tasty Catering & Events – możecie u nas zorganizować wesele z obsługą do godziny 4:00 – czas serwisu maksymalnie 12 godzin.